WANITA MELAYU DIPANDANG TINGGI DI KANADA

  “Setiap malam saya bertanya kepada diri, siapa yang telah saya bantu hari ini? dan apabila saya bangun pagi, saya bertanya pada diri siapa yang saya nak bantu hari ini?”   Puan Sabariah Hussein wanita Melayu yang tinggal di Kanada selama 30 tahun dan menubuhkan kumpulan sukarelawan untuk membuat kerja kerja amal dengan masakan beliau, membantu …

CuteCarry kongsi pentas Syamsul Debat,Acong dan Achey Bocey

CuteCarry pernah jugalah tengok mereka di televisyen dan video viral tetapi dijemput pula berkongsi pentas. Seminar anjuran PERSIDANGAN PEMBANTU AKAUNTAN SEKTOR AWAM (PERBAKTI) ini bertajuk Rasionalisasi ke Arah Transformasi Perakaunan. Jangan stress bila dengar tajuknya yang agak komplek sebab seminar ini sangat santai. Seminar ini  dihadiri oleh peserta seluruh negara. CuteCarry menyampaikan ceramah berkenaan IMEJ. …

Seminar untuk PERSONALITI TV

  Pada zaman dahulu CuteCarry selalu melihat beliau di kaca TV. Beliau adalah antara penyampai berita yang popular di saluran RTM. Beliau adalah Datin Suriani Rahman, atau lebih selesa dipanggil. Tidak sangka Kak Su datang ke seminar CuteCarry. Siapa tak kenal dia bermakna anda terlalu muda, mungkin Gen Z atau pengikut tegar wechat. bersama pelbagai …

AKAUNTAN ORANG BOSAN?

Dulu CuteCarry dah cakap dan kali ini CuteCarry hendak cakap lagi. Akauntan dan golongan tersebut bukanlah bosan. Kategori bosan dilabel kerana faktor zaman universiti. Asal sebut je budak akaun, mesti lah jenis yang skema dan asyik study je. Tak enjoy katanya. Ini melarat pula ke fasa pekerjaan. Orang akaun finance selalunya jenis yang duduk di …

Ambuyat atau Linut?

  Makan bubur pedas dan linut sambal belacan. Iboh jealous. Punyalah selalu sangat ke Sarawak,  pandei udah klaka Sarawak ! Sedikit pertikaian (wahhh… macam kontroversi je) terjadi bila CuteCarry letakkan gambar diatas. CuteCarry tulis caption sebagai LINUT tetapi ada yang kata itu AMBUYAT. Dua-dua betul. Linut dan Ambuyat adalah benda yang sama.  Perbezaan adalah sebutan di …

BAJU KURUNG IKUT BENTUK BADAN ANDA

  Adakah semua perempuan gembira dengan dada yang besar? Of course not. Ramai peserta yang hadir seminar CuteCarry tidak selesa dengan dada besar. Kita tak perfect, kalau tak caya cuba tanya perempuan-perempuan. Jika pakai baju kurung pun sepatutnya pilihlah cutting baju kurung sesuai dengan anda. Ia dapat menutup kekurangan badan dan tampil lebih menarik. KURUS …